«مودي» يحيي ذكرى وفاة حسين الإمام بكلمات مؤثرة

تذكر مودي الإمام شقيقه الفنان الراحل حسين، بكلمات مؤثرة في ذكرى رحيله الثانية، حيث نشر عبر صفحته على فيس بوك كلمات وجهها لشقيقه بدأها: « تصدق ؟ أنا لسة باحس و أنا باعدي الشارع، إنك هاتاخدني من إيدي عشان أبقى في أمان وماتوهش!».

13240660_10156787016425018_5112907311146127038_n

وعبر عن اشتياقه للحديث معه واخباره بكل ما ممر به «لسة عاوز أحكي لك أنا قد إيه بقيت سباح ماهر، و عن الشجرة العالية إللي تسلقتها، و عن آخر حيلة علمتها لروي كلبنا .لسة حاسس إني محتاج أوريك قد إيه أنا عازف ماهر على الدرامز و البيانو ، و الجيتار ، و رسام ممتاز ، زي ما علمتني».

maxresdefault

وأكمل: «لسة مستني تزورني ، عشان تعلمني چودو و مصارعة روماني ، و نغني سوا، و نضحك لما عينينا تدمع … زي ما إتعودنا، ولسة عاوز أطبخ لاثنين، عشان لو إتصلت وزرتني، ناكل سوا و ندردش، و نعزف و نغني. و لسة مستني رنة تيليفونك وسؤالك عن صحتي، و أحوالي بإلحاح ، زي عوايدك. و لسة حاسس إنك هاتزعق ، و تخلي بلطجية حوش المدرسة يجروا من قدامك زي الفراخ و أنا واقف جنبك ، قصير ، وفخور.. مزقطط .. و لسة عاوز أثبت لك قد إيه أنا بقيت قوي ، و ماهر … و فاهم … و شجاع ».

https://www.youtube.com/watch?v=HjTKwlqzd3E

 

ثم أكد أنه لازال ملتزما بنصيحته قائلا: «أنا لسة باتجاهل مكالمات صحافيين النميمة الساقطين، و غلظة قلوبهم، و أكلهم للنار من فلوس حرام جت من نبأ الفاسق و حديث الإفك و الفتنة، و أكلهم للحم البشر، زي ما نصحتي تمام».

وأضاف: «وأحب أطمئنك، إني لسة بانظف بيتي بنفسي، وأغسل وأكوى ملابس، وأعالج جسمي، وأعمل تمارين، وباتمرن وعزفي وصوتي أحسن من كل وقت فات، من بعد ما بطلت التدخين بسنين. ولما باتكلم مع نفسي وأنا لوحدي، باسمعك في صوتي، و باهدأ و أطمئن.. و أرتاح بإسم ربنا الذي لا يضيع عنده شئ و لا ينسى أحد.. وهو أرحم الراحمين».

2014-635363722657685094-768

وفي نهاية رسالته كتب بكثير من الحنين «ماعنديش شك إننا هانجتمع تاني، زي عوايدنا، وها نعزف سوا، و نغنى، و نضحك من القلب.. كإننا روح واحد، لكن له عقلين و جسمين.. كل سنة و إنت بكل خير و سعادة، يا أخويا الكبير الحبيب …يا حسين».

104891_660_29703672-1

 

 

[covid19-ultimate-card region=”EG” region-name=”مصر” confirmed-label=”اجمالي الحالات” confirmed-24h=”true” confirmed-24h-label=”الحالات الجديدة” deaths-label=”اجمالي الوفيات” deaths-24h=”true” deaths-24h-label=”الوفيات الجديدة” deaths-rate=”true” deaths-rate-label=”نسبة الوفيات” recovered-label=”المتعافون” active-label=”حالات تحت العلاج” font-color=”#ffffff” bg-color=”#0c3278″ bg-position=”right” rtl=”true” last-update=”Y-m-d H:i” last-update-label=”تم تحديث البيانات في :”]

[covid19-ultimate-card region=”AE” region-name=”الإمارات العربية المتحدة” confirmed-label=”اجمالي الحالات” confirmed-24h=”true” confirmed-24h-label=”الحالات الجديدة” deaths-label=”اجمالي الوفيات” deaths-24h=”true” deaths-24h-label=”الوفيات الجديدة” deaths-rate=”true” deaths-rate-label=”نسبة الوفيات” recovered-label=”المتعافون” active-label=”حالات تحت العلاج” font-color=”#ffffff” bg-color=”#0c3278″ bg-position=”right” rtl=”true” last-update=”Y-m-d H:i” last-update-label=”تم تحديث البيانات في :”]

[covid19-ultimate-card region=”PS” region-name=”فلسطين” confirmed-label=”اجمالي الحالات” confirmed-24h=”true” confirmed-24h-label=”الحالات الجديدة” deaths-label=”اجمالي الوفيات” deaths-24h=”true” deaths-24h-label=”الوفيات الجديدة” deaths-rate=”true” deaths-rate-label=”نسبة الوفيات” recovered-label=”المتعافون” active-label=”حالات تحت العلاج” font-color=”#ffffff” bg-color=”#0c3278″ bg-position=”right” rtl=”true” last-update=”Y-m-d H:i” last-update-label=”تم تحديث البيانات في :”]

[covid19-ultimate-card region-name=”العالم” confirmed-label=”اجمالي الحالات” confirmed-24h=”true” confirmed-24h-label=”الحالات الجديدة” deaths-label=”اجمالي الوفيات” deaths-24h=”true” deaths-24h-label=”الوفيات الجديدة” deaths-rate=”true” deaths-rate-label=”نسبة الوفيات” recovered-label=”المتعافون” active-label=”حالات تحت العلاج” font-color=”#ffffff” bg-color=”#0c3278″ bg-position=”right” rtl=”true” last-update=”Y-m-d H:i” last-update-label=”تم تحديث البيانات في :”]